استفاده از چت بات هوشمند در فروشگاه های اینترنتی

31/08/2019 چت بات بات هوشمند chat bot

چرا در فروشگاه های اینترنتی نیاز به چت بات داریم؟

در گذشته بیشتر مردم کلمه "Bot" را با ربات های فیلم های تخیلی دهه های 80 و 90 میلادی در ذهن خود تجسم می کردند. اما اکنون این کلمه مفهومی گسترده تر دارد. به ویژه برای فروشگاه های آنلاین که چت بات هوشمند برایشان اهمیت خاصی دارد. جالب است بدانید که تا سال 2020 حدود 80 درصد تاجران از چت بات هوشمند برای تجارت های آنلاین خود استفاده خواهند کرد. اگر می خواهید شما هم در این بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشید، میبایست چت بات های هوشمند را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه نمایید.

حال بیایید بررسی کنیم که چرا چت بات های هوشمند  تا این حد محبوب هستند و چه ارزش افزوده ای برای تجارت آنلاین دارند؟

با ما همراه باشید...

وضعیت فعلی تجارت الکترونیکی چت بات های هوشمند

همانطور که گفتیم، چت بات های هوشمند به سرعت در تجارت الکترونیک در حال محبوب شدن هستند. چرا؟ باید بگوییم که این اتفاق به علت تغییرات در ترجیحات مشتریان افتاده است. پیام رسان ها بیش از پیش در بین مردم جا افتاده و هر روز بر تعداد کاربران شبکه های اجتماعی مبتنی بر پیام رسانی، افزوده می شود. به همین دلیل چت بات ها سبب افزایش جذب، حفظ و وفاداری مشتری می گردد.

طبق تحقیقات کنگره خرده فروشی جهانی، استفاده از چت بات های هوشمند در بستر تجارت الکترونیکی دیجیتال عامل اصلی افزایش 23 درصدی رشد فروش فروشگاه های آنلاین انگلستان است.

یکی دیگر از آمارهای تجارت الکترونیکی نشان می دهد که 40 درصد از خریداران فروشگاه های اینترنتی با چت بات های هوشمند تعامل دارند. این ربات ها ابزاری مناسب برای هدایت مشتریان بالقوه به سمت خرید است و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان قرار می دهد.

مدیر سرویس سفارش آنلاین غذا به نام Just Eat درباره چت بات هوشمند اظهار داشته که ربات های گفتگو 266درصد بیشتر از یک تبلیغ بیلبوردی برایشان موجب جذب مشتری شده است.

چت بات های هوشمند برای حفظ مشتری نیز می توانند مفید باشند. شرکت Tommy Hilfiger ابراز کرد که چت بات هوشمندی که استفاده میکنند موجب افزایش 87 درصدی نرخ مراجعه مجدد مشتریانشان شده است.