ربات محاوره های هوشمند کاسکو دستیار فروشی هنرمند

12/10/2019

دنیای چت باتها آنقدر وسیع و بی انتهاست که گمان آن میرود تا ده سال آیند انسانها حتی برای درد دل کردن، چت بات مخصوص به این کار را بر روی گوشی همراه یا سیستم خود نصب کنند و با آن گفتگو کنند و دلداری بشنوند. کماینکه یک چنین نمونه ای در زمینه ی روانشناسی و مشاوره در بازار موجود است. با چت بات کاسکو وارد دنیای پرشتاب تکنولوژی و جذب مشتری شوید بدون آنکه از همتایان خود در کشورهای جهان اول عقب بمانید! برای پیشرفت کردن در تجارت، خود را با بزرگان مقایسه کنید و از روشهایی که آنها در پیش گرفتند استفاده کنید : چت بات

آیا چت باتها صرفا دستیاران فروش هستند؟

اجداد چت باتهای امروزی به نسل اولیه ی رباتهای اطلاع رسان برمیگردد که ترکیبی از نرم افزار های ساده برای ارائه خدمات تعاملی با سرورهای رایانه بودند. امروزه چت باتها به این دلیل خلق شدند که همانند یک انسان با کاربرانشان تعامل داشته باشند. ربات محاوره ای هوشمند یا چت بات یک دستیار مجازی هوشمند است که میتواند با کاربران مکالمه کند و به درخواستهای مختلف آنها پاسخ  دهد. ربات های گفتگوگر میتوانند به هوش مصنوعی مجهز شوند تا زمینه ی گفتگو را بهتر بشناسند و بتوانند یک پنل موزای از کارهای پیچیده تر و مفصل تر از یک ربات ساده انجام  دهند.

چت بات بسیار شبیه به برنامه کاربردی تلفن همراه است با این تفاوت که رابط تعامل کاربریشان کاملا متفاوت است. در واقع رابط کاربری گرافیکی رایج در تلفنهای همراه، جای خود را به ربات های مکالمه گر هوشمند میدهد. یعنی داشتن یک رابط پیام فوری در هریک از وب سایتها یا شبکه های اجتماعی مورد نظر. همچنین هوش چت بات ها مرتبا در حال افزایش است و با هر گفتگویی با آنها به میزان هوششان افزوده میشود در ضمن اینکه طیف گسترده ای از خدمات را ارائه میدهند.

هدف این است که به کمک چت باتها به تمام اهداف شخصی مان برسیم و این ربات های دیالوگ محور هوشمند دستیار های شخصی همه کاره تان شوند، از سفارش غذا گرفته تا انتخاب رنگ ماشین و مدل آن و...

چت باتها به دو دسته ی بزرگ تقسیم میشوند :

چت باتهای ساده و غیر هوشمند : این دست از چت باتها برای پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای خاص، از الگوی گفتگوی از پیش تعیین شده پیروی میکنند. این نوع از چت باتها از هوش مصنوعی برخوردار نیستند. بنابراین نمیتوانند متن را در حین مکالمه تحلیل کنند یا درخواستهایی از کاربر را که خارج از محدوده ی تعریف شده برای ربات هستند، پردازش کنند.

هوش چت بات ها کاملا بستگی به برنامه ریزی شان دارد.

چت باتهای پیچیده یا یادگیرنده : چت باتهای مجهز به هوش پیچیده، توانایی پردازش حجم زیادی از داده ها را دارند و همانند یک دستیار شخصی یا اپراتور قدرت مانور بالایی برای انجام عملیات مختلف دارند.

این مدل از چت باتها زبان انسانی را درک کرده و مطابق با گفتگویی که با وی انجام میشود بر اساس کلیدواژه هایی که دریافت میکند درخواست ها را تفسیر کرده و با ارائه ی گزینه ای از سوالات به کاربر، واکنش نشان میدهد.

چت باتهای مجهز به هوش مصنوعی برای یادگیری هر چه بیشتر نیازمند این هستند که همه روزه کاربران با آنها چت کنند و بر اساس مجموعه ی گفتگو های روزانه انجام شده به هوش آنها افزوده میشود. هر چه که چت بات بیشتر گفتگو کند، بیشتر قادر به رسیدگی به سوالات پیچیده و متنوع خواهد بود.

استفاده از چت بات، آری، اما به چه هدفی

نفوذ چت بات ها در اپلیکیشن های موبایلی به سازمانها و شرکت ها این اجازه را میدهد که به کمک این ربات های مکالمه گر هوشمند پاسخی درخور و مناسب به نیازهای کاربر بدهند آنهم صرفا از طریق گفتگو.

دسته بندی چت باتها با توجه به نوع کاربردشان :

بهبود تجربه ی کاربران : دستیاران مجازی هوشمند(چت باتها)  با دادن اطلاعات و راهنمایی های عملی در حین گفتگو با کاربران در تمام موارد لازم، تجربه ای لذت بخش از تعامل خود با کاربر را در ذهن مخاطب ایجاد میکنند.

ایجاد شیوه ای جدید در تجارت آنلاین با کمک چت بات ها : چت باتهای دیالوگ محور که بیشتر در قالب سیستم عاملهای پیام رسانی وجود دارند، به مشتری اجازه میدهند که سفارشات خود را ثبت کرده و از طریق رابط مکالمه ای سفارشاتشان را پیگیری کنند.

هر روزی که میگذرد چت باتها بیشتر و بیشتر در زندگی روزمره ی کاربران از طریق کاربردهای بیشماری که دارند ادغام میشوند. با استفاده از چت بات هوشمند دیالوگ محور کاسکو در هر تجارت و کسب و کاری که هستید رونق روز افزون خواهید داشت.

کاربرد چت بات­های هوشمند میتواند در چهار دسته ی زیر قرار بگیرد :

دادن اطلاعات و آسان کردن راههایی دسترسی به اطلاعات : چت بات­ها راههای دسترسی به اطلاعات دقیق راجع به محصول مورد نظرمان را آسانتر میکند. همانند یک موتور جستجوگر قوی و دقیق، با جزییات کامل به سوال کاربر پاسخ میدهد. مشتریان همواره راجع به محصول و خدمات مورد نیازشان سوالات فراوانی دارند و از دریافت راهنمایی های بی دریغ خوشحال میشوند.

پیشنهاد دادن : چت بات­ها همانند یک مشاور در کنار مشتریان و کاربران هستند. با دادن توصیه های شخصی به کاربران و پاسخ به سوالاتشان پیشنهادات خوبی برای انتخاب محصول به آنها میدهند.

 

فروش :  چت باتها قادر به جستجو، برنامه ریزی، ثبت و نگهداری سفارشات مشتریان هستند آنهم صرفا از مجرای یک گفتگو!

وفادار کردن مشتریان : بله درست خواندید، چت بات­ها قادرند که مشتری های فعلی شما را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنند. با استفاده از این نرم افزارهای هوشمند مکالمه محور همچون کانالی موازی برای ارتباط بیشتر با کاربران، چت بات­ها ابزارهایی توانمند برای وفادار کردن مشتریان میباشند بدین صورت که بعنوان مثال در هر لحظه و هر جا میتوانند سفارشات خود را پیگیری کنند.

فراتر از استفاده ی رایجی که از ویژگی های اصلی چت بات­ها میباشد، کاربران جدید این ربات­های دیالوگ محور هوشمند که خواهان ویژگی های جدیدتر و متنوعتری ازینچت بات­های هوشمند هستند، بیشتر میشود.