کاربرد چت بات ها

16/10/2019

در کشور های اروپایی وامریکایی، صاحبان مشاغل بزرگ وب سایتهای خود را مجهز به چت بات های هوشمند کردند. برای آسانتر کردن ارتباط میان مشتریان و شرکت، برای راحت تر کردن فرایند خرید و همچنین راهنمایی و مشاوره دادن به مشتریان چت بات های هوشمند دیالوگ محور را در کسب و کار خود بگنجانید.

کاربرد چت بات های دیالوگ محور : تحولی تکنولوژیک در خدمت مشتریان؟

آیا وجود دستیار هوشمندی به نام چت بات دیالوگ محور که سبک زندگی ، یادگیری و کار ما را دستخوش تحول خواهد کرد، حقیقت دارد؟

من همیشه عاشق نوآوری، ربات ها و هوش مصنوعی بودم. چند ماه است که راجع به چت بات های سخنگو و چت بات های دیالوگ محور چیزهایی شنیده ام. حتی چند وقت پیش جامعه ی مخترعان آمازون در شهر لاس وگاس بمن پیشنهاد نصب یک چت بات را بر روی وب سایتم دادند.

آیا خبر داشتید که از سال2016 بیش از 3300 چت بات ابداع شده اند؟

وب سایت فرانسوی کتابچه ی سفید کتابی با عنوان "چت بات ها همه چیز را میفهمند" منتشر کرده است که در این کتاب آمار و ارقامی منتشر شده که اهمیت تحول در چت بات ها را نشان میدهد :

  • 55 درصد کاربران از پیام رسان موجود در سایتها استفاده میکنند.
  • سیستم پیام رسانی و شبکه های اجتماعی تبدیل به انتخاب اول برای برقراری ارتباط در میان نسل جوان شده اند.
  • بازار استفاده از هوش مصنوعی در سال 2024 از مرز 11 میلیون دلار خواهد گذشت.

 

همه جا راجع به  کاربرد چت باتها صحبت میکنند اما موضوع چیست؟

چت بات به انسانها اجازه میدهد تا با سیستم های اطلاعاتی ارتباط برقرار کنند. برای اینکه درک روشن تری از چت بات دیالوگ محور داشته باشید یک مثال میزنم : یک کاربر معمولا به کمک موس یا صفحه کیبوردش با کامپیوترش ارتباط برقرار میکند حالا این را مقایسه کنید با یک موجود هوشمند که درون کامپیوتر شما جا خوش کرده با شما سخن میگوید، یک تعامل کاملا پایاپای، بگونه ای که اصلا احساس نمیکنید که با یک ربات دیالوگ میکنید. در حقیقت آنچه که تمایز واقعی ایجاد میکند این است که چت بات میتواند وارد یک گفتگو با شما شود; دستیار شما شود و درخواستهایتان را در چشم بهم زدنی انجام دهد. در نهایت میتوان نتیجه گرفت که کاربرد چت بات ها برای ساده تر کردن زندگی انسانهاست.