چت بات کاسکو و چالشهای نوین مدیریتی

31/07/2019

با توجه به روند رو به رشد علوم و فن آوری های نوین و نیاز سازمانهای مختلف به مکانیزه کردن سیستم های ارتباطی خود با کاربران و مشتریان و پیچیدگی های روز افزون در زمینه ارتباط با مشتریان و مسائل مدیریتی در سازمانها و چالشهای نوینی که با آن روبرو میشوند، استفاده از چت باتها (چت بات هوشمند کاسکو) همچون سفیری توانمند و حاذق بعنوان راه حل معرفی میگردد.

انقلابی در تعامل با مشتریان

کارمندان همه روزه وقت زیادی را برای گفتگو با یکدیگر یا با مشتری­ها، همکاران و فروشنده­ ها صرف می­ کنند تا از تحویل پروژه­ ها، محصولات و خدمات اطمینان حاصل نمایند. این تعاملات اغلب نیاز به جستجو، هماهنگی، درک، استدلال، تصمیم­ گیری و نظارت دارد که نشان از پیچیدگی کار میباشد. با اینکه در دهه گذشته فناوری به سرعت پیشرفت داشته، احتمال می­ رود که کاهش بهره­ وری در کار که امروزه شاهد آن هستیم، به سبب افزایش پیچیدگی، تغییرات و سرعتِ رشدِ دانش باشد.

تحول تعاملات میان کارمندان ومشتریان به شکل دیجیتالی، موجب دستیابی به مزایای اجتماعی- اقتصادی به ویژه در بهره­ وری عملکرد و خودکفایی می­ شود.

سه نوع دانش وجود دارد که به بررسی آن­ها می­ پردازیم:

  • دانش معامله­ ای که شامل کارهای پرتکرار و استانداردسازی داده­ ها می­ شود که به زمینه پربازدهی برای اتوماتیزه کردن به شیوه ی استفاده از چت بات ها تبدیل شده است و در بهترین حالت تنها 30 درصد دانش را تشکیل می ­دهد و زمانی که استثنائات بیشتر می­ شود، این میزان کمتر نیز خواهد شد.
  • دانش صریح دانشی است که نگاشته می ­شود؛ مانند مراحل عملیاتی استاندارد که شامل سیاست­ها و امور نظارتی است.
  • دانش ضمنی چیزی است که در ذهن کارمندان وجود دارد و موجب رشد مادی کارمندان متخصص می­ شود. این دانش حجم بیشتر و متنوع­تری از تعاملات را ایجاد می­کند.

در هر جایی که اعتماد بیشتری به دانش ضمنی وجود داشته باشد، تصمیمات ذهنی بیشتر و بیشتر شده و در نهایت سهل­ انگاری، تصورات کاذب و خطاهای انسانی نیز بیشتر می­ گردد.

 

هنگامی که پیچیدگی، سرعت و تغییرات دانش افزایش می­یابد، هماهنگی نیز مشکل­تر می­ گردد که به موارد زیر می­ انجامد:

  • انتخاب­ها، مسیرها و نتایج در ادامه یکدیگر تغییر می­ کنند.
  • دانش متخصصان کمتر می­ شود.
  • تصمیم­ گیری ذهنی بیشتر می­ شود.
  • با ترک کار توسط کارمندان، دانش درباره آن کار نیز از بین می­ رود.
  • با تغییر انتخاب­ها، ریسک کار افزایش می­ یابد.

این موارد باعث بزرگ شدن شکاف بین دانش صریح و دانش ضمنی می­ شود؛ چرا که منابع انسانی، دیگر برای مقابله با پیچیدگی موضوعات مناسب نیستند.

سازمان­ها می­ بایست به گونه­ ای متفاوت به اتکای بیش از حد خود بر دانش ضمنی بنگرند. امروزه توانایی قراردادن دانش در چارچوب ربات­های گفتگو دیگر فناوری پرچالشی نیست. اما متأسفانه به دلیل عدم وجود چارچوب­های جدید تجاری، سازمان­ها بدون توجه از کنار این پتانسیل عبور می­ کنند.

چت بات کاسکو برای مقابله با چالش­های ذکر شده طراحی شده و پیوسته در حال به روز رسانی است تا نیاز شما را به خوبی در این زمینه برطرف نماید.